Παρασκευή, 16 Νοεμβρίου 2018 10:38

Κράνμπερι: Η κόκκινη υπερτροφή στο πιάτο μας

Τα κράνμπερι είναι ένας καρπός με πολλή όμορφη υφή και ευεργετικές για το σώμα μας ιδιότητες, αλλά και συχνά παραμελημένος στις καθημερινές διατροφικές μας συνήθειες.

Παρά το μικρό του μέγεθος, λίγο μόνο καρποί καθημερινά αρκούν για προσφέρουν στον οργανισμό μας την υψηλή θρεπτική του αξία. Ποια είναι λοιπόν τα σημαντικότερα οφέλη των κράνμπερι;

Είναι πλούσιος σε θρεπτικά συστατικά

Τα κράνμπερι αποτελούν μια εξαιρετική πηγή βιταμινών τις οποίες χρειάζεται ο ανθρώπινος οργανισμός. Ενδεικτικά, είναι πλούσια σε βιταμίνες C, E, K οι οποίες σε συνδυασμό με τις υπόλοιπες θρεπτικές ουσίες, συμβάλλουν στην αρτιότερη λειτουργία του οργανισμού.

Έχει αντιοξειδωτικές ιδιότητες

Ο καρπός των κράνμπερι είναι πλούσιος σε αντιοξειδωτικά. Τα αντιοξειδωτικά στοιχεία καταπολεμούν τις ελεύθερες ρίζες που ευθύνονται για πολλαπλές παθήσεις, κυρίως του ουροποιητικού συστήματος, ενώ παράλληλα προστατεύουν από αυτές τα κύτταρα καθώς μπορούν να οδηγήσουν στην πρόωρη γήρανση της επιδερμίδας, της καρδιάς και του εγκεφάλου.

Έχει αντικαρκινή δράση

Σύμφωνα με επιστημονικές έρευνες, ο συγκεκριμένος καρπός έχει αποδεδειγμένη αντικαρκινή δράση καθώς προλαμβάνει την αλλοίωση του DNA και την ανάπτυξη όγκων. Επιπλέον, συμβάλλει στην καταπολέμηση των καρκινογόνων κυττάρων ενώ ενδέχεται να αποτρέπει και τις ενδεχόμενες μεταστάσεις της ασθένειας στα υπόλοιπα ζωτικά όργανα.

Προστατεύει την καρδιά

Ίσως από τα σημαντικότερα οφέλη που μπορούμε να αποκομίσουμε καταναλώνοντας κράνμπερι, είναι η δυνατότητα αποτροπής εμφάνισης καρδιοαγγειακών νοσημάτων. Αυτό συμβαίνει διότι περιέχουν συστατικά που μειώνουν την «κακή» χοληστερίνη.

Καταπολεμά τις φλεγμονές

Η αντιφλεγμονώδης δράση των κράνμπερι συμβάλλει στην αντιμετώπιση στοματικών και πεπτικών διαταραχών, όπως επίσης και καταστάσεις ρευματοειδούς αρθρίτιδας.

Extra Historical Info: Τα κράνμπερι προέρχονται από τη Νότια Αμερική όπου και χρησιμοποιήθηκαν για πρώτη φορά. Τα χρησιμοποιούσαν οι ιθαγενείς Αμερικανοί σε ποικιλίες φαγητών, ως φάρμακο επούλωσης των τραμαυμάτων αλλά και ως βαφή.

 

Πηγές

- Cranberries and Their Bioactive Constituents in Human Health, Jeffrey B. Blumberg, Advances in Nutrition, Volume 4, Issue 6, 1 November 2013.

- American cranberries and health benefits - an evolving story of 25 years, Zhao S, J Sci Food Agric. 2018 Jan 9. doi: 10.1002/jsfa.8882.

- Cranberries and lower urinary tract infection prevention, Marcelo Hisano, Clinics (Sao Paulo). 2012 Jun; 67(6): 661–667. doi:  [10.6061/clinics/2012(06)18]

- Everything you need to know about cranberries, Megan Ware RDN LD, Reviewed by Natalie Olsen, RD, LD, ACSM EP-C, medicalnewstoday.com

           

Neochorouda, 54500,
Thessaloniki | Greece
General Enquiries
info@tsakirisfamily.gr
Call us Today
+30 2310 787 545