Πέμπτη, 08 Ιουνίου 2017 10:09

Δημητριακά: Γιατί πρέπει να τα εντάξουμε στη διατροφή μας

Τα δημητριακά συνιστούν μία από τις σπουδαιότερες κατηγορίες καλλιεργούμενων φυτών, καθώς αποτελούν ένα θησαυρό για μια ισορροπημένη διατροφή για τον άνθρωπο. Πρόκειται για μονοετή φυτά, τα οποία σπέρνονται και θερίζονται σε ένα έτος. Από τις κυριότερες κατηγορίες τους είναι το σιτάρι, το κριθάρι, η σίκαλη και η βρώμη, με βάση τα οποία παρασκευάζονται τα προϊόντα δημητριακών που απολαμβάνουμε στην καθημερινότητα.

Ο λόγος για τον οποίο θεωρούνται τόσο σημαντικά για τον οργανισμό είναι ότι αποτελούν εξαιρετική πηγή βασικών βιταμινών και θρεπτικών στοιχείων, όπως σιδήρου, θειαμίνης, φυλλικού οξέους, βιταμίνης C, ριβοφλαβίνης, νιασίνης, μαγνησίου, ψευδάργυρου και καλίου. Μεταφέροντας έτσι βασικά θρεπτικά στοιχεία καθημερινά στο πρωινό τραπέζι, επωφελούμαστε από μια σειρά ευεργετικών για την υγεία συστατικών, τα οποία συμβάλλουν σε πολλαπλά επίπεδα.

Σωματικό βάρος

Έρευνες έχουν δείξει ότι η πρόσληψη δημητριακών μπορεί να συμβάλλει θετικά στην υγεία μας, βοηθώντας στη διατήρηση ενός φυσιολογικού σωματικού βάρους. Αυτό επιτυγχάνεται καθώς τα δημητριακά αποτελούν υδατάνθρακες χαμηλού γλυκαιμικού δείκτη, οι οποίοι συμβάλλουν στην αύξηση της αίσθησης κορεσμού και πληρότητας. Σε συνδυασμό μάλιστα με τη χαμηλή τους περιεκτικότητα σε λιπαρά και τη μικρή ποσότητα γλυκόζης που απελευθερώνεται στο αίμα, συνιστούν ένα κατάλληλο γεύμα σε αυτή την κατεύθυνση.

Καρδιαγγειακή υγεία

Ένα από τα οφέλη της καθημερινής κατανάλωσης δημητριακών είναι ότι μπορούν να βελτιώσουν την υγεία όσον αφορά τα καρδιαγγειακό σύστημα. Οι φυτικές ίνες στα δημητριακά μειώνει τα επίπεδα της «κακής» (LDL) χοληστερόλης στο αίμα.

Πεπτικό σύστημα

Τα δημητριακά είναι πλούσια σε φυτικές ίνες, οι οποίες βοηθούν το πεπτικό σύστημα και τις εντερικές λειτουργίες, προσδίδοντας τους αντικαρκινική δράση. Οι φυτικές ίνες βοηθούν στη γρήγορη διέλευση της τροφής, με αποτέλεσμα τη μείωση του χρόνου επαφής των βλαβερών ουσιών με το εντερικό τοίχωμα. Επίσης, το φυλλικό οξύ και τα φυτοοιστρογόνα δρουν σε συνέργεια με τις φυτικές ίνες, συμβάλλοντας στην πρόληψη του καρκίνου του πεπτικού συστήματος.

Αντιοξειδωτική δράση

Πολλές έρευνες έχουν εξετάσει την αντιοξειδωτική δράση των δημητριακών ολικής άλεσης συμπεραίνοντας ότι παρέχουν εξίσου σημαντική αντιοξειδωτική προστασία με τα φρούτα και τα λαχανικά.

Τέλος, ας μην ξεχνάμε ότι τα δημητριακά είναι πάντα διαθέσιμα και μπορούν να καταναλωθούν στο πρωινό γεύμα, σαν σνακ ή ακόμη και στο δρόμο. Και επιπλέον, σχεδόν όλοι μπορούν να ετοιμάσουν το πρωινό εύκολα και γρήγορα, γεγονός πολύ σημαντικό για τις φορτωμένες μέρες ή τα ανεξάρτητα παιδιά.


Πηγές

The importance of cereals nutrition in human health: A review, Muhammad Haroon Sarwar, Journal of Cereals and Oilseeds, http://www.academicjournals.org/article/article1379321347_Sarwar%20et%20al.pdf

Health benefits of cereal fibre: a review of clinical trials, Caren E. Smith, US National Library of Medicine - National Institutes of Health, https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3145818/

The Benefits of Breakfast Cereal Consumption: A Systematic Review of the Evidence Base, Peter G. Williams, Advances in Nutrition, http://advances.nutrition.org/content/5/5/636S.full

Eating more whole grains linked with lower mortality rates, Harvard TH CHAN, School of Public Health, https://www.hsph.harvard.edu/news/press-releases/whole-grains-lower-mortality-rates/

Neochorouda, 54500,
Thessaloniki | Greece
General Enquiries
info@tsakirisfamily.gr
Call us Today
+30 2310 787 545