fbpx
Πέμπτη, 29 Ιουνίου 2017 09:41

Τα οφέλη που κρύβει η κανέλα για την υγεία μας

Σε μία από τις πιο γνωστές ελληνικές ταινίες, την «Πολίτικη Κουζίνα», η κανέλα παρομοιάζεται με όλες τις γυναίκες καθώς όπως αναφέρει είναι «πικρή» και «γλυκιά». Πρόκειται για ένα πολύ ιδιαίτερο μπαχαρικό με αντίθεση στη γεύση που την κάνει προσαρμοστική, καθώς μπορεί να χρησιμοποιηθεί τόσο σε γλυκά όσο και αλμυρά πιάτα.

Αναδύει ένα ζεστό και μοναδικό άρωμα, και παρόλο που δεν είναι από τη φύση της γλυκιά, «μιμείται» τη γλυκύτητα της ζάχαρης κι έτσι μπορεί να την υποκαταστήσει μερικώς σε ροφήματα και γλυκά.

Όσοι είναι λάτρεις της γεύσης και του αρώματος της κανέλας, θα χαρούν πολύ να μάθουν πως έχει πολλαπλά οφέλη για την υγεία, τα οποία την κατατάσσουν σε ένα σημαντικό κομμάτι της διατροφής μας. Για παράδειγμα, ένα κουταλάκι του γλυκού κανέλα περιέχει τόση αντιοξειδωτική ισχύ όσο ένα μισό φλιτζάνι μούρα, ενώ οι αντιμικροβιακές ιδιότητες της έχουν αποδειχθεί ότι καταπολεμούν λοιμώξεις από βακτήρια και μύκητες.


Δείτε παρακάτω τι οφέλη προσφέρει η κανέλα στην υγεία μας:

1. Βελτιώνει την καρδιαγγειακή λειτουργία: Σε μία πρόσφατη μελέτη του Πανεπιστημίου της Πενσυλβάνια, διαπιστώθηκε ότι μια διατροφή εμπλουτισμένη σε μπαχαρικά, όπως ο κουρκουμάς και η κανέλα, βοηθάει να περιοριστούν οι αρνητικές επιπτώσεις από την κατανάλωση λιπαρών γευμάτων. Είναι γνωστό ότι μετά από ένα γεύμα με υψηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά, τα τριγλυκερίδια στο αίμα αυξάνονται ενώ τα χρόνια υψηλά τριγλυκερίδια αυξάνουν με τη σειρά τους τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων. Βάσει λοιπόν της έρευνας αυτής, η προσθήκη μπαχαρικών μείωσε τα τριγλυκερίδια κατά περιπου 30%, ενώ παράλληλα αύξησε τα αντιοξειδωτικά στο αίμα κατά 13%.

2. Βοηθάει στη ρύθμιση του σακχάρου: Σε άλλη έρευνα που διεξήχθη από το υπουργείο Γεωργίας των ΗΠΑ, βρέθηκε ότι τα αντιοξειδωτικά που υπάρχουν στο εκχύλισμα κανέλας βοηθούν στη μείωση των παραγόντων κινδύνου που σχετίζονται με τον διαβήτη και τις καρδιακές παθήσεις, καθώς μείωσε τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα.

3. Προστατεύει από τον διαβήτη: Η κανέλα έχει αποδειχθεί ότι επιβραδύνει τη διαδικασία της πέψης, γεγονός που περιορίζει την απότομη αύξηση του σακχάρου μετά από τα γεύματα και βελτιώνει την αποτελεσματικότητα ή την ευαισθησία της ινσουλίνης. Μια μελέτη του Πανεπιστημίου της Γεωργίας διαπίστωσε επίσης ότι η κανέλα μπορεί να αποτρέψει τη βλάβη των ιστών και τη φλεγμονή που προκαλούν τα υψηλά επίπεδα σακχάρου στο αίμα.

4. Βοηθάει στην καλύτερη λειτουργία του εγκεφάλου: Οι έρευνες δείχνουν ότι απλά μυρίζοντας κανέλα ή μασώντας ένα κομμάτι κανέλας είναι αρκετό για να αυξήσει την εγκεφαλική δραστηριότητα. Ερευνητές από το πανεπιστήμιο Wheeling Jesuit απέδειξαν ότι οι τσίχλες με γεύση κανέλας επιταχύνουν τις οπτικά/κινητικά αντανακλαστικά και βοηθούν στη μνήμη, σε σχέση με τις τσίχλες με γεύση μέντα ή γιασεμί.

5. Βοηθάει στην πέψη: Το εκχύλισμα κανέλας έχει χρησιμοποιηθεί για την ανακούφιση των γαστρεντερικών προβλημάτων τόσο στην Ανατολική όσο και στη Δυτική ιατρική για χρόνια, καθώς διαθέτει πεπτικές, αντιμικροβιακές και αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες.

Συνεπώς, συνδυάζοντας την κανέλα σε γεύματα και σνακ, απολαμβάνουμε όχι μόνο γεύση, αλλά επωφελούμαστε και από όλα τα παραπάνω.


Πηγές

- Cinnamon: A Multifaceted Medicinal Plant, Pasupuleti Visweswara Rao, US National Library of Medicine, https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4003790/

- Cinnamon: Health Benefits, Nutritional Information, Joseph Nordqvist, medicalnewstoday.com http://www.medicalnewstoday.com/articles/266069.php

- Health Benefits of Cinnamon, Amber Plante, University of Maryland, https://www.graduate.umaryland.edu/gsa/gazette/November-2015/Health-Benefits-of-Cinnamon/

Neochorouda, 54500,
Thessaloniki | Greece
General Enquiries
info@tsakirisfamily.gr
Call us Today
+30 2310 787 545