fbpx
Πέμπτη, 06 Ιουλίου 2017 07:52

Γιατί δεν πρέπει να παραλείπουμε το πρωινό γεύμα;

Πόσες φορές έχεις φύγει από το σπίτι το πρωί, πίνοντας μόνο έναν καφέ στα γρήγορα; Οι ρυθμοί της καθημερινότητας είναι εξαντλητικοί, οι υποχρεώσεις τρέχουν ασταμάτητα και εσύ κάπου στη μέση προσπαθεις να τα προλάβεις όλα! Όσο για το πρωϊνό στο σπίτι... κοντεύει να μετατραπέι σε είδος πολυτέλειας.

Ωστόσο, η γνωστή ρήση που μας προτρέπει να τρώμε το πρωί σαν βασιλιάδες βασίζεται σε πολλούς παράγοντες που αποδεικνύουν ότι το πρωϊνό είναι το σημαντικότερο γεύμα της ημέρας. Είναι λοιπόν απαραίτητο να σηκωνόμαστε νωρίτερα και να απολαμβάνουμε με την ηρεμία μας ένα σωστό πρωϊνό, που θα μας χαρίσει ενέργεια και ευεξία για όλη την υπόλοιπη μέρα.

Παρακάτω σημειώνουμε τα κυριότερα οφέλη του πρώτου γεύματος της ημέρας, βάσει πολλών και διαφορετικών ερευνών που έχουν γίνει:

Απαραίτητη ενέργεια

Καταρχάς, το πρωινό τροφοδοτεί το σώμα και τον εγκέφαλο με «καύσιμα» μετά από πολλές ώρες νηστείας κατά τη διάρκεια της νύχτας. Εάν ξεκινάμε τη μέρα μας χωρίς αυτό, είναι σα να προσπαθούμε να βάλουμε μπρος σε ένα αμάξι χωρίς βενζίνη… Οι τροφές που συνήθως καταναλώνουμε για πρωινό αποτελούν καλές πηγές σημαντικών θρεπτικών ουσιών όπως ασβέστιο, σίδηρο και βιταμίνες Β καθώς και πρωτεΐνες και φυτικές ίνες. Το σώμα χρειάζεται αυτά τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά και σύμφωνα με έρευνες, αν αυτά χάνονται στο πρωινό, είναι λιγότερο πιθανό να αποζημιωθούν αργότερα μέσα στην ημέρα. Το πρωινό λοιπόν, αυξάνει το επίπεδο ενέργειας του σώματος, αυξάνοντας την ευεξία και τη ζωτικότητα, ενώ δίνει ώθηση στον μεταβολισμό μας, βοηθώντας να κάψουμε περισσότερες θερμίδες μέσα στην ημέρα.

Σωματικό βάρος

Έρευνες έχουν δείξει ότι όσοι τρώνε πρωινό έχουν φυσιολογικό βάρος και είναι λιγότερο πιθανό να γίνουν υπέρβαροι κατά τη διάρκεια της ζωής τους. Αυτό συμβαίνει γιατί η κατανάλωση θρεπτικών συστατικών κατά το πρωϊνό μειώνει τα επίπεδα κορτιζόλης στο αίμα. Αντίθετα, η διατήρηση ενός αυξημένου επιπέδου κορτιζόλης αίματος θα προωθήσει την αποθήκευση λίπους, ιδιαίτερα στην κοιλιακή περιοχή και θα αυξήσει την όρεξη. Άλλωστε, τα χρόνια αυξημένα επίπεδα κορτιζόλης συνδέονται άμεσα με αυξημένο κίνδυνο παχυσαρκίας και μερικές ιατρικές παθήσεις που σχετίζονται με το μεταβολικό σύνδρομο, όπως ο διαβήτης τύπου 2 και η στεφανιαία νόσο. Επίσης, αν παραλείψετε το πρωινό, είναι πολύ πιθανότερο να ανατρέξετε αργότερα μέσα στη μέρα σε τροφές πλούσιες σε λιπαρά και σε ανθυγιεινά σνακ.

Καλύτερες επιδόσεις

Το πρωινό αποκαθιστά επίσης τα επίπεδα γλυκόζης, έναν απαραίτητο υδατάνθρακα που χρειάζεται για να λειτουργήσει ο εγκέφαλος. Πολλές μελέτες έχουν δείξει πώς η κατανάλωση πρωινού μπορεί να βελτιώσει τη μνήμη και τα επίπεδα συγκέντρωσης και να μας κάνει ακόμη και πιο ευτυχισμένους καθώς μπορεί να βελτιώσει τη διάθεση και να μειώσει τα επίπεδα άγχους. Εάν δεν αναπληρώσουμε τα αποθέματα υδατανθράκων μας κατά τις πρώτες πρωινές ώρες, τα χαμηλά επίπεδα γλυκόζης στο αίμα μπορεί να μειώσουν την ικανότητά μας για συγκέντρωση και πνευματική εργασία. Επιπλέον, μελέτες έχουν δείξει ότι τα παιδιά που τρώνε πρωινό έχουν υψηλότερες επιδόσεις στο σχολείο και είναι πιο σωματικά δραστήρια από εκείνα που παραλείπουν το πρωινό.

Ξεκινήστε λοιπόν τη μέρα σας με ένα πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά πρωϊνό, όπως τη σειρά δημητριακών Silhouette της Le Petit Déjeuner, με υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες, φρέσκα φρούτα και χαμηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά!


Πηγές

- Impact of breakfast on daily energy intake - an analysis of absolute versus relative breakfast calories, Volker Schusdziarra, nutritionj.biomedcentral.com, https://nutritionj.biomedcentral.com/articles/10.1186/1475-2891-10-5

- Breakfast: Is It the Most Important Meal?, Kathleen M. Zelman, www.webmd.com, http://www.webmd.com/food-recipes/most-important-meal#1

- Why Breakfast Is the Most Important Meal of the Day, John L Ivy, easacademy.org, http://easacademy.org/trainer-resources/article/why-breakfast-is-the-most-important-meal-of-the-day-eas-academy

Neochorouda, 54500,
Thessaloniki | Greece
General Enquiries
info@tsakirisfamily.gr
Call us Today
+30 2310 787 545