fbpx
Παρασκευή, 29 Σεπτεμβρίου 2017 08:49

Δημητριακά ολικής: Βοηθούν σημαντικά στη διαχείριση του στρες!

Έχετε στρες και αναζητείτε τρόπους να το διαχειριστείτε; Βιώνετε μια περίοδο όπου το άγχος σας έχει καταβάλει; Προσπαθήστε να το κρατήσετε υπό έλεγχο ξεκινώντας με μικρές αλλαγές στις διατροφικές σας συνήθειες! Αυτό τουλάχιστον έδειξαν δύο πρόσφατες επιστημονικές έρευνες που διενεργήθηκαν από τα πανεπιστήμια της Μπολόνια και του Κασμίρ.

Σεροτονίνη

Οι ειδικοί επισημαίνουν ότι ορισμένες τροφές, εκ των οποίων με δεσπόζουσα θέση τα δημητριακά ολικής άλεσης, σχετίζονται με την καλή διάθεση και τη χαλάρωση του κεντρικού νευρικού συστήματος. Το γεγονός αυτό αποδίδεται στο ότι με την κατανάλωσή τους παράγονται ουσίες που συμβάλλουν στην αύξηση των επιπέδων σεροτονίνης του οργανισμού, ένας νευροδιαβιβαστής υπεύθυνος για την καλή διάθεση και τον κορεσμό.

Ορμόνες

Δεν είναι όμως μόνο η σεροτονίνη που συμβάλλει, όπως φαίνεται, στη διαχείριση του άγχους. Οι εν λόγω έρευνες, οι οποίες εστίασαν στα δημητριακά ολικής, επισημαίνουν ότι η συγκεκριμένη κατηγορία τροφίμων μπορεί να μειώσει τα επίπεδα της κορτιζόλης και της αδρεναλίνης. Οι δύο αυτές είναι γνωστές ως ορμόνες του στρες που έχουν δυσμενείς συνέπειες για το σώμα με την πάροδο του χρόνου.

Υπέρταση

Μερικοί επιπλέον τρόποι με τους οποίους έχει διαπιστωθεί ότι η διατροφή με δημητριακά ολικής μπορεί να βοηθήσει στον έλεγχο άγχους, είναι ότι συμβάλλει στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος και τη μείωση της αρτηριακής πίεσης.

Μαγνήσιο

Τέλος, τα δημητριακά ολικής αποτελούν μια πλούσια πηγή μαγνησίου, η έλλειψη του οποίου μπορεί να προκαλέσει πονοκεφάλους και κόπωση, επιδεινώνοντας τις επιπτώσεις του στρες.

Το άγχος είναι μια φυσιολογική σωματική και ψυχική αντίδραση σε μια απειλή ή σε μια αίτηση για την αντιμετώπιση απαιτητικών καταστάσεων. Ο κάθε άνθρωπος εκτίθεται συχνά σε καταστάσεις που προκαλούν στρες. Από τη μία μπορεί να λειτουργεί θετικά όταν κανείς καλείται να το αντιμετωπίσει σπάνια ή μόνο μερικές φορές σε περιορισμένο βαθμό. Από την άλλη όμως το έντονο και χρόνιο στρες μπορεί να προκαλέσει ψυχοσωματικά προβλήματα.

Αυτό που χρειάζεται λοιπόν είναι να εμπλουτίσουμε το διαιτολόγιο μας σε καθημερινή βάση με τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά!


Πηγές

- Role of cereal type and processing in whole grain in vivo protection from oxidative stress, PubMed, January 2011, Andrea Gianotti, University of Bologna, Department of Agricultural and Food Sciences DISTAL.

- Whole-Grain Cereal Bioactive Compounds and Their Health Benefits: A Review, Journal of Food Processing & Technology, February 2012, Adil Gani, Department of Food Science and Technology, University of Kashmir, India.

- Stress and Health: Psychological, Behavioral, and Biological Determinants, Annual Review of Clinical Psychology, 27 April 2005, Neil Schneiderman, Department of Psychology, University of Miami.

Neochorouda, 54500,
Thessaloniki | Greece
General Enquiries
info@tsakirisfamily.gr
Call us Today
+30 2310 787 545