fbpx
Τετάρτη, 11 Οκτωβρίου 2017 09:13

Βρώμη: Το δημητριακό της καρδιάς

Τρώτε βρώμη καθημερινά; Οι ειδικοί λένε ότι κάνετε πολύ καλά! Και αυτό γιατί η βρώμη θεωρείται «βασιλιάς» των δημητριακών, καθώς είναι πλούσια σε φυτικές ίνες, βιταμίνες και άλλα πολλά θρεπτικά συστατικά που προάγουν και ενισχύουν την υγεία μας.

Ειδικότερα, σημαντικά είναι τα ευρήματα μιας επιστημονικής μελέτης η οποία εστίασε στο πως η συστηματική κατανάλωση βρώμης μπορεί να συμβάλλει στη ρύθμιση των επιπέδων της χοληστερόλης.

Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι η β-γλυκάνη, μια διαλυτή φυτική ίνα που βρίσκεται σε μεγάλες ποσότητες μεταξύ άλλων στη βρώμη, μειώνει την χοληστερόλη. Η συγκεκριμένη επιβραδύνει τη μεταφορά των τροφίμων στο έντερο, με αποτέλεσμα να χρειάζεται περισσότερος χρόνος για να αφομοιωθούν το σώμα. Επιπρόσθετα, η β-γλυκάνη δεσμεύει τη χοληστερόλη, καθώς διέρχεται από το έντερο, γεγονός που συμβάλλει στη μείωση των επιπέδων χοληστερόλης.

Το συμπέρασμα ήταν ότι η ημερήσια κατανάλωση βρώμης με τουλάχιστον 3 γραμμάρια β-γλυκάνης, σε συνδυασμό με μια ποικίλη ισορροπημένη διατροφή και έναν υγιεινό τρόπο ζωής, κατάφερε μείωση της «κακής» χοληστερόλης (LDL) κατά 5-7%.

Ο κίνδυνος καρδιακών παθήσεων έτσι θα μπορούσε να προληφθεί αποτελεσματικότερα με μία διατροφή η οποία περιλαμβάνει την ημερήσια κατανάλωση βρώμης σε συνδυασμό με μια ποικίλη ισορροπημένη διατροφή και έναν υγιεινό τρόπο ζωής.

Η μελέτη δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό έντυπο British Journal of Nutrition.

Neochorouda, 54500,
Thessaloniki | Greece
General Enquiries
info@tsakirisfamily.gr
Call us Today
+30 2310 787 545