fbpx
Πέμπτη, 09 Νοεμβρίου 2017 10:15

Δημητριακά ολικής: Γιατί δεν πρέπει να λείπουν από τη διατροφή μας

Τα δημητριακά αποτελούν τη σπουδαιότερη κατηγορία καλλιεργούμενων φυτών κaι ένα θησαυρό για μια ισορροπημένη διατροφή για τον άνθρωπο. Πρόκειται για μία σημαντική πηγή βασικών βιταμινών και θρεπτικών στοιχείων, όπως σιδήρου, βιταμίνης C και μαγνησίου, αποτελώντας έτσι μία εξαιρετική επιλογή για μια υγιή και ισορροπημένη διατροφή.

Ακόμη πιο σημαντικά όμως θεωρούνται τα δημητριακά ολικής άλεσης. Η ολική άλεση είναι μία διαδικασία άλεσης ολόκληρου του καρπού των σιτηρών. Γι΄αυτό τον λόγο περιέχουν μεγαλύτερο εύρος θρεπτικών συστατικών, τα οποία δρουν από κοινού και βοηθούν στην πρόληψη πολλών νοσημάτων.

Τι ακριβώς μπορούν να προσφέρουν τα δημητριακά ολικής άλεσης στην υγεία μας;

Μείωση χοληστερόλης: Τα δημητριακά ολικής άλεσης είναι πλούσια σε διαλυτές και αδιάλυτες φυτικές ίνες, που συμβάλλουν στη μείωση των επιπέδων της χοληστερόλης.

Εντερική χλωρίδα: Προάγουν την ανάπτυξη της φυσιολογικής μικροβιακής χλωρίδας του εντέρου, καθώς διατηρούν τη λειτουργία σε καλή κατάσταση και εμποδίζουν τη δυσκοιλιότητα και την εμφάνιση μίας κατάστασης που ονομάζεται εκκολπωμάτωση.

Πηγή βιταμινών: Περιέχουν βιταμίνες του συμπλέγματος Β, φυλλικό οξύ και ω-3 λιπαρά οξέα, μέταλλα όπως μαγνήσιο, σίδηρο, φώσφορο και ψευδάργυρο και διάφορα αντιοξειδωτικά όπως βιταμίνη Ε, σελήνιο, χαλκό και φυτοοιστρογόνα.

Έλεγχος του στρες: Μελέτες έχουν δείξει ότι τα δημητριακά ολικής άλεσης σχετίζονται με την καλή διάθεση και τη χαλάρωση του κεντρικού νευρικού συστήματος. Το γεγονός αυτό αποδίδεται στο ότι με την κατανάλωσή τους παράγονται ουσίες που συμβάλλουν στην αύξηση των επιπέδων σεροτονίνης του οργανισμού –ένας νευροδιαβιβαστής υπεύθυνος για την καλή διάθεση και τον κορεσμό.

Σακχαρώδης διαβήτης: Τουλάχιστον 2,5 μερίδες ημερησίως, συνδυασμένη με διατροφή χαμηλή σε λιπαρά μπορεί να μειώσει σημαντικά τον κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη και καρδιαγγειακών νοσημάτων.

Πρόληψη καρκίνου: Η υψηλή κατανάλωση δημητριακών ολικής άλεσης μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου του πεπτικού συστήματος. Το φυλλικό οξύ και τα φυτοοιστρογόνα δρουν σε συνέργεια με τις φυτικές ίνες, συμβάλλοντας στην πρόληψη κατά του καρκίνου.

Αυτά είναι μεταξύ άλλων τα σημαντικότερα οφέλη που μας προσφέρει μια διατροφή, η οποία περιλαμβάνει σε καθημερινή βάση δύο με τρεις μερίδες (μπολ) δημητριακών ολικής άλεσης.


Πηγές

- The Benefits of Breakfast Cereal Consumption: A Systematic Review of the Evidence Base, Peter G. Williams, Advances in Nutrition

- Whole-Grain Cereal Bioactive Compounds and Their Health Benefits: A Review, Journal of Food Processing & Technology, February 2012, Adil Gani, Department of Food Science and Technology, University of Kashmir, India.

Neochorouda, 54500,
Thessaloniki | Greece
General Enquiries
info@tsakirisfamily.gr
Call us Today
+30 2310 787 545