fbpx
Πέμπτη, 23 Νοεμβρίου 2017 10:02

Τι περιλαμβάνει ένα ισορροπημένο πρωινό γεύμα;

Πριν απαντήσουμε στο ερώτημα θα πρέπει να εξηγήσουμε τι ακριβώς σημαίνει ισορροπημένο πρωινό γεύμα και γιατί είναι σημαντικό να μην το παραλείπουμε.

Ο οργανισμός μας κάθε πρωί έχει ανάγκη από ένα σύνολο βασικών θρεπτικών συστατικών, τα οποία προσφέρουν την απαραίτητη ενέργεια για να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις της καθημερινότητας, αλλά και να συμπληρώσει το κενό που δημιουργείται το βράδυ. Επιπλέον, ένα καλό πρωινό γεύμα είναι γνωστό ότι:

- Επηρεάζει τη σωματική και τη διανοητική μας επίδοση.

- Βοηθάει να τρώμε λιγότερο κατά τη διάρκεια της ημέρας, καθώς έτσι δεν δημιουργείται τόσο έντονο το αίσθημα της πείνας.

- Αφομοιώνεται καλύτερα από το σώμα.

Για να επιτευχθούν όλα αυτά χρειάζεται ένας καλός συνδυασμός από υδατάνθρακες, φυτικές ίνες, πρωτεΐνες, βιταμίνες και μέταλλα, τα οποία βρίσκονται σε πολλά τρόφιμα. Μπορούμε έτσι να κάνουμε λόγο για ισορροπημένο πρωινό όταν το γεύμα μας προσφέρει όλα τα παραπάνω.

Για όλα τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά έχουμε τη δυνατότητα να επιλέξουμε σχεδόν ό,τι μας αρέσει, αρκεί να είναι από τις εξής ομάδες τροφίμων: σιτηρά, φρούτα και γαλακτοκομικά – μαζί φυσικά με ένα ποτήρι νερό.


Δημητριακά ολικής άλεσης

Τα δημητριακά είναι μία σημαντική πηγή βασικών βιταμινών και θρεπτικών στοιχείων, όπως σιδήρου, βιταμίνης C και μαγνησίου, αποτελώντας έτσι μία εξαιρετική επιλογή για μια υγιή και ισορροπημένη διατροφή. Για ένα πλούσιο πρωινό με σιτηρά συστήνουμε ένα μπολ με δημητριακά πρωινού ολικής άλεσης ή μια φέτα ψωμί ολικής άλεσης.

Φρούτα για θρεπτική αξία και επιπλέον γεύση

Τα φρούτα έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε βιταμίνες, μέταλλα και φυτικές ίνες και είναι η καλύτερη προσθήκη σε οποιοδήποτε πρωινό, τόσο για τη γεύση όσο και τη θρεπτική αξία τους.

Γαλακτοκομικά: Το τέλειο συνοδευτικό

Τα γαλακτομικά και ειδικότερα το γάλα και το γιαούρτι είναι πλούσια σε ασβέστιο για υγιή δόντια και οστά, αποτελούν μια καλή πηγή πρωτεϊνών ενώ είναι και η τέλεια συνοδεία για ένα νόστιμο πρωινό.

Νερό

Σύμφωνα με τις γενικότερες συστάσεις θα πρέπει να πίνουμε καθημερινά περίπου 2 λίτρα νερό. Ξεκινήστε από το πρωί με τουλάχιστον ένα ποτήρι.


Πηγές

- Breakfast: The most important meal of the day, Charles Spence, International Journal of Gastronomy and Food Science, Volume 8, July 2017, Pages 1-6.

- The effects of breakfast on behavior and academic performance in children and adolescents, Katie Adolphus, Frontiers in Human Neuroscience, Published online 2013 Aug 8.

Neochorouda, 54500,
Thessaloniki | Greece
General Enquiries
info@tsakirisfamily.gr
Call us Today
+30 2310 787 545