fbpx
Τετάρτη, 31 Ιανουαρίου 2018 13:37

Δημητριακά: Μπορείς να τα εντάξεις εύκολα και στο βραδινό

Σε αντίθεση με ό,τι ενδεχομενως διατυπώνεται σε σχέση με τον ρόλο που μπορεί να παίξει στην προσπάθεια απώλειας βάρους, το βραδινό αποτελεί ένα από τα κύρια γεύματα της ημέρας. Και μάλιστα η θέση του είναι εξίσου σημαντική με των υπολοίπων, καθώς παρέχει ενέργεια και απαραίτητα θρεπτικά συστατικά για την εύρυθμη λειτουργία του οργανισμού.

Σε κάθε περίπτωση, είναι προτιμότερο το βραδινό να περιλαμβάνει ελαφριές επιλογές, οι οποίες δε θα μας «βαρύνουν» και δε θα προκαλέσουν αίσθημα δυσφορίας που μπορεί να επηρεάσει αρνητικά την ποιότητα ύπνου. Επιπλέον, είναι σημαντικό το δείπνο να καταναλώνεται τουλάχιστον 2-3 ώρες πριν από τον ύπνο, ώστε να μεσολαβήσει το απαραίτητο χρονικό διάστημα για την πέψη του. Τι μπορείς όμως να επιλέξεις για να έχεις όλα τα παραπάνω;

Ο κατάλληλος συνδυασμός

Ένα γεύμα δημητριακών με γιαούρτι χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά, φρέσκα φρούτα ή αποξηραμένα και λίγοι ξηροί καρποί αποτελούν μία εξαίρετη λύση! Τα δημητριακά αποτελούν τη σπουδαιότερη κατηγορία καλλιεργούμενων φυτών και ένα θησαυρό για μια ισορροπημένη διατροφή. Είναι πλούσια σε θρεπτικά συστατικά όπως βιταμίνες και μέταλλα, περιέχουν βιταμίνες του συμπλέγματος Β, φυλλικό οξύ και μέταλλα όπως μαγνήσιο, σίδηρο, φώσφορο και ψευδάργυρο, αλλά και διάφορα αντιοξειδωτικά όπως βιταμίνη Ε, σελήνιο και χαλκό. Είναι επίσης πλούσια σε φυτικές ίνες, οι οποίες βοηθούν στη λειτουργία του πεπτικού.

Επιπλέον, η διατροφή που απαρτίζεται από γεύματα δημητριακών, βοηθά στη διατήρηση ενός φυσιολογικού σωματικού βάρους. Αυτό οφείλεται στους υδατάνθρακες χαμηλού γλυκαιμικού δείκτη, οι οποίοι συμβάλλουν στην αύξηση της αίσθησης κορεσμού και πληρότητας, σε συνδυασμό με τα χαμηλά λιπαρά και τη μικρή ποσότητα γλυκόζης που απελευθερώνεται στον οργανισμό.

Γιατί με το γιαούρτι

Το γιαούρτι είναι ολιγοθερμιδική τροφή με σχετικά μικρή ποσότητα λιπαρών. Είναι πλούσιο σε πρωτεΐνες υψηλής βιολογικής αξίας, βιταμίνες του συμπλέγματος B, A, ασβέστιο, φώσφορο, ψευδάργυρο και ιώδιο. Σε κατάλληλες ποσότητες ο συνδυασμός λοιπόν με τα δημητριακά προσφέρει ένα ελαφρύ γεύμα με υψηλή θρεπτική αξία.

Μπορείς να φτιάξεις εύκολα το συνδυασμό αυτό με Granola Fruits Le Petit Déjeuner, το πιο τραγανό και νόστιμο μείγμα δημητριακών και βρώμης με κόκκινα super fruits (φραουλα, cranberry, raspberry, choceberry) και σύμπλεγμα βιταμινών!


Βιβλιογραφία

The importance of cereals nutrition in human health: A review, Muhammad Haroon Sarwar, Journal of Cereals and Oilseeds, http://www.academicjournals.org/article/article1379321347_Sarwar%20et%20al.pdf

Health benefits of cereal fibre: a review of clinical trials, Caren E. Smith, US National Library of Medicine - National Institutes of Health, https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3145818/

The Benefits of Breakfast Cereal Consumption: A Systematic Review of the Evidence Base, Peter G. Williams, Advances in Nutrition, http://advances.nutrition.org/content/5/5/636S.full

Family Dinners Are Important, Jeanie Lerche Davis, WEBMD, www.webmd.com/a-to-z-guides/features/family-dinners-are-important

Health benefits of yogurt consumption. A review, Desobry-Banon, International Journal of Food Properties, https://doi.org/10.1080/10942919909524585

Neochorouda, 54500,
Thessaloniki | Greece
General Enquiries
info@tsakirisfamily.gr
Call us Today
+30 2310 787 545