fbpx
Τετάρτη, 28 Φεβρουαρίου 2018 08:05

Πρωινό: Μύθοι και αλήθειες για το πιο αμφιλεγόμενο γεύμα!

«Είναι το σημαντικότερο γεύμα της ημέρας»; «Βελτιώνει τον μεταβολισμό»; «Ενισχύει το σώμα και το μυαλό»; «Βοηθάει στο να χάσουμε πιο εύκολα κιλά»; Το πρωινό γεύμα έχει προκαλέσει πολλούς προβληματισμούς σχετικά με τη σημαντικότητά του αλλά ένα είναι σίγουρο: Είναι από τα σημαντικότερα γεύματα της ημέρας!

Αν είσαι πρωινός τύπος τότε μπορεί να έχεις καταναλώσει πολλές ώρες διαβάζοντας έρευνες που αναλύουν το πρωινό. Και ίσως σε μία από αυτές θα ανακάλυψες ότι το 50% των Ελλήνων προσπερνάει το πρωινό του γεύμα.

Τελικά τι ισχύει για το πρωινό γεύμα; Πόσα από αυτά που διαβάζουμε είναι αλήθεια και πόσους μύθους εξακολουθούμε να πιστεύουμε;

Είναι το σημαντικότερο γεύμα της ημέρας;

Το πρωινό είναι σίγουρα από τα βασικότερα γεύματα της ημέρας. Σύμφωνα με δεκάδες έρευνες η σωστή επιλογή τροφών για το πρωί κάνουν τη διαφορά. Άλλωστε το πρωινό μας δίνει την απαραίτητη ενέργεια για να ξεκινήσουμε την ημέρα. Το ιδανικό μενού περιλαμβάνει τροφές όπως φρούτα, δημητριακά ολικής άλεσης αλλά και προϊόντα με πρωτεΐνη.

Βοηθάει στην απώλεια περιττών κιλών;

Έρευνες έχουν δείξει πως το πρωινό – από μόνο του – δεν έχει πολύ σημαντικό ρόλο στην απώλεια κιλών. Μπορεί να βοηθάει στην ενεργοποίηση του μεταβολισμού και μας δίνει τις απαραίτητες δόσεις ενέργειας αλλά σίγουρα πρέπει να συνδυάζεται με γεύματα που έχουν την ίδια διατροφική αξία. Επίσης το σωστό πρωινό μας αποτρέπει από τα περιττά τσιμπολογήματα.

Προστατεύει τον οργανισμό;

Σύμφωνα με ερευνητές του Χάρβαρντ όσοι καταναλώνουν καθημερινά το σωστό πρωινό έχουν λιγότερες πιθανότητες να παρουσιάσουν καρδιαγγειακές παθήσεις καθώς και σακχαρώδη διαβήτη. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας το πρωινό επηρεάζει τις ορμόνες που ελέγχουν τα επίπεδα σακχάρου στον οργανισμό μας αλλά και το πως μεταβολίζουμε τις τροφές.

Βελτιώνει τη μνήμη;

Και σε αυτό το ερώτημα θα απαντήσει η επιστήμη. Μια ομάδα ερευνητών από το Πανεπιστήμιο του Σικάγο θέλησαν να ανακαλύψουν αν το πρωινό επηρεάζει την νοητική μας λειτουργία μέσω ενός πειράματος. Έφτιαξαν τρεις ομάδες εθελοντών. Η μία δεν έφαγε καθόλου πρωινό, η άλλη κατανάλωσε ένα ισορροπημένο γεύμα με φυτικές ίνες και η τρίτη ένα μη ισορροπημένο πρωινό. Έπειτα καταμέτρησαν τις νοητικές τους ικανότητες πριν την λήψη πρωινού και μετά και κατέληξαν στο ότι λειτουργούμε καλύτερα με γεμάτο στομάχι παρά με άδειο.

«Δεν έχω χρόνο για πρωινό»

Όσοι δεν καταναλώνουν πρωινό συνήθως αναφέρουν το εξής: «Δεν προλαβαίνω να φάω πρωινό». Αυτό αποτελεί μεγάλο μύθο καθώς μπορούμε να καταναλώσουμε 1 ποτήρι γάλα χαμηλό σε λιπαρά με λίγα δημητριακά σε λιγότερο από 10 λεπτά. Επομένως το μόνο που πρέπει να κάνετε είναι να εντάξετε σιγά-σιγά το πρωινό στο καθημερινό σας διατροφολόγιο.

«Δεν έχω όρεξη να φάω το πρωί»

Αυτό μπορεί να συμβαίνει γιατί έχουμε καταναλώσει τις θερμίδες του πρωινού το προηγούμενο βράδυ. Ένα ισορροπημένο βραδινό γεύμα θα βοηθήσει πολύ στο να εντάξουμε το πρωινό στην καθημερινότητά μας.

Neochorouda, 54500,
Thessaloniki | Greece
General Enquiries
info@tsakirisfamily.gr
Call us Today
+30 2310 787 545