fbpx
Τετάρτη, 14 Μαρτίου 2018 15:46

Δημητριακά: Tips για να τα απολαμβάνεις χωρίς... τύψεις

Τα δημητριάκα αποτελούν τα τελευταία χρόνια αναπόσπαστο κομμάτι του πρωινού, ιδιαίτερα σε όσους προσπαθούν να ακολουθούν μια υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή. Ο λόγος είναι διότι τα δημητριακά αποτελούν σημαντική πηγή βιταμινών, πρωτεΐνης, φυτικών ινών και γενικότερα θρεπτικών συστατικών. Παρόλο αυτά δεν σημαίνει οτι μπορούμε να «πέφτουμε με τα μούτρα» και να αδείαζουμε τη συσκευασία πιστευόντας ότι μόνο οφέλη θα αποκομίσουμε.

Υπάρχουν και μερικοί «κανόνες» που θα μπορούσαν να μας ωφελήσουν.


Μέτρον άριστον

Προσοχή στην ποσότητα! Είτε πρόκειται να καταναλώσεις βρώμη είτε τις κλασικές νιφάδες δημητριακών, συνίσταται να μην υπερβαίνουμε τις τρείς ή τέσσερις κουταλίες της σούπας ανά μερίδα. Είναι μια υγιεινή τροφή ωστόσο έχει και θερμιδική αξία.


Συνδυασμοί

Είναι αλήθεια ότι τα δημητριακά με γάλα μπορούν να συνδυαστούν με πολλές τροφές. Όταν όμως γεμίζουμε το μπολ με υπερβολικά πολλά συστατικά όπως μέλι, κακάο, ξηρούς καρπούς και φρούτα, έχουμε πλεονασμό θερμίδων. Συνέχισε να φτιάχνεις τους αγαπημένους σου γευστικούς συνδυασμούς, τηρώντας όμως τον κανόνα του μέτρου.

Επιπλέον, για να μπορέσεις να κρατήσεις υπο έλεγχο τις θερμίδες, δώσε σημασία στο γάλα που επιλέγεις και προτίμησε κάποιο άπαχο το οποίο θα δώσει περίπου τις μίσες από ότι ένα πλήρες.


Η σωστή ώρα

Τα δημητριακά μπορούν να καταναλωθούν ευχάριστα σχεδόν όλες τις ώρες τις ημέρας. Σε περίπτωση όμως που τα απολαμβάνεις και για βραδινό, καλό είναι να έχεις υπόψη τα εξής:

- Το βραδινό γεύμα πρέπει να περιλαμβάνει ελαφριές επιλογές, οι οποίες δε θα σε «βαρύνουν» και δε θα προκαλέσουν αίσθημα δυσφορίας που μπορεί να επηρεάσει αρνητικά και την ποιότητα ύπνου.

- Είναι σημαντικό το δείπνο να καταναλώνεται τουλάχιστον 2-3 ώρες πριν από τον ύπνο, ώστε να μεσολαβήσει το απαραίτητο χρονικό διάστημα για την πέψη του.

- Προτίμησε να απολαμβάνεις τα δημητριακά με γευστικούς συνδυασμούς καλύτερα τις πρωινές ώρες ή τουλάχιστον να περιορίζεις την ποσότητα των επιπρόσθετων όταν τα τρως βράδυ.


Πηγές

- The importance of cereals nutrition in human health: A review, Muhammad Haroon Sarwar, Journal of Cereals and Oilseeds, http://www.academicjournals.org/article/article1379321347_Sarwar%20et%20al.pdf

- The Benefits of Breakfast Cereal Consumption: A Systematic Review of the Evidence Base, Peter G. Williams, Advances in Nutrition, http://advances.nutrition.org/content/5/5/636S.full

- Family Dinners Are Important, Jeanie Lerche Davis, WEBMD, www.webmd.com/a-to-z-guides/features/family-dinners-are-important

Neochorouda, 54500,
Thessaloniki | Greece
General Enquiries
info@tsakirisfamily.gr
Call us Today
+30 2310 787 545