fbpx
Παρασκευή, 23 Μαρτίου 2018 14:32

Δημητριακά και φυτικές ίνες: Το γεύμα της μακροζωίας!

Σε τι συχνότητα καταναλώνετε δημητριακά και φυτικές ίνες; Αν η απάντηση είναι αρκετά συχνά, τότε σύμφωνα με τους ειδικούς κάνετε πολύ καλά!

Μια νέα αμερικανική επιστημονική μελέτη, που δημοσιεύεται στο ιατρικό περιοδικό «BMC Medicine», αποκάλυψε ότι η διατροφή που σε συχνή βάση περιλαμβάνει πλήρη δημητριακά και φυτικές ίνες απομακρύνει τον κίνδυνο πρόωρου θανάτου από οποιαδήποτε αιτία. Επιπλέον, έδειξε ότι μειώνει τον κίνδυνο για διάφορες χρόνιες παθήσεις όπως διαβήτη, καρκίνο, καρδιοπάθεια και πνευμονοπάθεια.

Οι ερευνητές της Σχολής Δημόσιας Υγείας του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ, με επικεφαλής τη Λου Τσι, ανέλυσαν στοιχεία που αφορούσαν 367.500 άτομα για μια μέση περίοδο 14 ετών.

Σύμφωνα με τα ευρήματα, η καθημερινή κατανάλωση κατά μέσο όρο 34 γραμμαρίων πλήρων δημητριακών σχετίζεται με μια μείωση κατά 17% του κινδύνου πρόωρου θανάτου, σε σχέση με όσους καταναλώνουν μόνο 4 γραμμάρια ημερησίως.

Αξιοσημείωτο είναι ότι αυτή η θετική συσχέτιση ισχύει άσχετα από την υγεία κάποιου, το βάρος του ή το αν ασκείται σωματικά. Επίσης, διαπιστώθηκε ότι η καθημερινή κατανάλωση μιας μέσης ποσότητας 10 γραμμαρίων ινών δημητριακών μειώνει κατά 19% τον κίνδυνο πρόωρου θανάτου από οποιαδήποτε αιτία.

Σε σχέση με διάφορες επιμέρους χρόνιες ασθένειες, η υψηλή κατανάλωση δημητριακών σε πλήρη μορφή σχετίζεται με μια μείωση κατά 48% του κινδύνου για διαβήτη και κατά 11% για πνευμονοπάθεια. Εξάλλου, η μεγάλη κατανάλωση ινών δημητριακών σχετίζεται με μια μείωση του κινδύνου κατά 34% για διαβήτη και κατά 15% για καρκίνο.

Οι ερευνητές επισήμαναν ότι το βασικό συστατικό που καθιστά τόσο υγιεινά τα πλήρη δημητριακά, είναι οι ίνες που περιέχουν και οι οποίες έχουν πολλαπλή προστατευτική δράση, όπως αντιφλεγμονώδη και αντιοξειδωτική.

Neochorouda, 54500,
Thessaloniki | Greece
General Enquiries
info@tsakirisfamily.gr
Call us Today
+30 2310 787 545