fbpx
Πέμπτη, 19 Απριλίου 2018 08:19

Οι 4 βασικές τροφές για ένα πλήρες και υγιεινό πρωϊνό!

Όλοι γνωρίζουμε ότι το πρωϊνό είναι το πιο σημαντικό γεύμα της ημέρας. Πόσοι όμως από εμάς ξέρουν να το καταναλώνουν σωστά, απολαμβάνοντας τα πραγματικά του οφέλη;

Ένα ισορροπημένο πρωϊνό δίνει στον οργανισμό την απαραίτητη ενέργεια, εφόσον επιλέγουμε τρόφιμα που αποτελούν καλές πηγές σημαντικών θρεπτικών ουσιών όπως ασβέστιο, σίδηρο και βιταμίνες Β καθώς και πρωτεΐνες και φυτικές ίνες. Το σώμα χρειάζεται αυτά τα απαραίτητα συστατικά, ενώ έρευνες έχουν δείξει ότι όταν αυτές τις τροφές τις «χάνουμε» από το πρωϊνό, τότε είναι λιγότερο πιθανό να αναπληρωθούν αργότερα μέσα στη μέρα.

Ας πάμε να δούμε τα πιο σημαντικά οφέλη που μπορούμε να αποκομίσουμε τρώγοντας ένα πλήρες και σωστό πρωϊνό:

• Βοηθάει στην καλύτερη λειτουργία του εγκεφάλου, βελτιώνει τη μνήμη και τα επίπεδα συγκέντρωσης καθώς και τη διάθεσή μας, μειώνοντας τα επίπεδα άγχους και κάνοντάς μας πιο… ευτυχισμένους!

• Σύμφωνα με έρευνες, οι άνθρωποι που τρώνε πρωινό τείνουν να είναι πιο αδύνατοι από εκείνους που το παραλείπουν. Ένα πλήρες πρωινό μας κάνει να αισθανόμαστε λιγότερο πεινασμένοι και να τρώμε λιγότερο κατά τη διάρκεια της ημέρας.

• Δίνει στον οργανισμό την απαραίτητη ενέργεια για να ανταπεξέλθει σε όλη τη διάρκεια της μέρας, ενώ μακροπρόθεσμα προσφέρει σημαντικά πλεονεκτήματα στην υγεία μας, όπως μείωση της αρτηριακής πίεσης, του διαβήτη και του κινδύνου καρδιακών παθήσεων.

Βεβαιωθείτε λοιπόν ότι το πρωινό σας περιλαμβάνει τις παρακάτω βασικές τροφές και απολαύστε την υγεία σας στο έπακρο!


Δημητριακά ολικής άλεσης για έξτρα ενέργεια

Τα δημητριακά είναι πλούσια σε φυτικές ίνες που δημιουργούν αίσθημα πληρότητας και κορεσμού καθώς και βιταμίνες Β για παραγωγή ενέργειας και ανόργανα στοιχεία όπως μαγνήσιο, σελήνιο και σίδηρο. Ιδιαίτερα τα δημητριακά ολικής άλεσης που έχουν χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη ( δλδ διασπώνται με πολύ μικρή ταχύτητα σε γλυκόζη), απελευθερώνουν ενέργεια αργά και σταδιακά, νικώντας την κόπωση. Αποτελούν έτσι μία εξαιρετική επιλογή για μια υγιή και ισορροπημένη διατροφή. Ιδανική επιλογή αποτελεί ένα μπολ με δημητριακά πρωινού ολικής άλεσης ή γκρανόλα καθώς επίσης και μια φέτα ψωμί ολικής άλεσης.

Γαλακτοκομικά: μία πολύτιμη πρωτεΐνη

Η πρωτεΐνη συμβάλλει στην ισορροπία των επιπέδων σακχάρου στο αίμα και ενεργοποιεί την απελευθέρωση μιας ορμόνης που μας κάνει να αισθανόμαστε πλήρεις για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, ενώ έρευνες έχουν δείξει ότι η προσθήκη μίας καλής πρωτεΐνης όπως τα γαλακτοκομικά, στο πρωινό είναι χρήσιμη για τη διαχείριση του βάρους. Τα γαλακτοκομικά και ειδικότερα το γάλα και το γιαούρτι είναι ακόμη πλούσια σε ασβέστιο για υγιή δόντια και οστά, και αποτελούν ιδανικό συνοδευτικό στα δημητριακά σας, για ένα νόστιμο και άκρως υγιές πρωινό.

Φρούτα για πολλαπλές βιταμίνες και έξτρα γεύση

Τα φρούτα είναι πολύ καλές πηγές βιταμινών και όπως αποδειχθεί ενισχύουν τη μάθηση και τη μνήμη και έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε βιταμίνη C και αντιοξειδωτικά που κάνουν καλό στην επιδερμίδα. Πρέπει λοιπόν να εντάσσονται καθημερινά στο πρωϊνό σας γλυκύτητα στο πρωινό σας. Προσπαθήστε να προσθέσετε φρούτα στο γιαούρτι με τα δημητριακά σας δίνοντας και μία γλυκιά νότα στο πρώτο γεύμα της ημέρας σας.

Νερό!

Όταν ξυπνάμε, είμαστε αφυδατωμένοι από όλη τη διάρκεια της νύχτας, γι αυτό αμέσως μετά το πρωϊνό ξύπνημα ένα μεγάλο ποτήρι νερό με μια φέτα λεμονιού αποτελεί έναν από τους καλύτερους τρόπους για να ξυπνήσουμε, να ξεδιψάσουμε και να τονώσουμε τον οργανισμό μας. Σύμφωνα με τις γενικότερες συστάσεις θα πρέπει να πίνουμε καθημερινά περίπου 2 λίτρα νερό. Ξεκινήστε από το πρωί με τουλάχιστον ένα ποτήρι.


Πηγές

- Breakfast: The most important meal of the day, Charles Spence, International Journal of Gastronomy and Food Science, Volume 8, July 2017, Pages 1-6.

- The effects of breakfast on behavior and academic performance in children and adolescents, Katie Adolphus, Frontiers in Human Neuroscience, Published online 2013 Aug 8.

Neochorouda, 54500,
Thessaloniki | Greece
General Enquiries
info@tsakirisfamily.gr
Call us Today
+30 2310 787 545