fbpx
Τετάρτη, 18 Ιουλίου 2018 08:52

Δημητριακά ολικής: Ιδανικά και για τις καλοκαιρινές διακοπές

Ετοιμάζεσαι για τις καλοκαιρινές σου διακοπές. Έχεις επιλέξει προορισμό καθώς και όλες σου τις δραστηριότητες για να αποδράσεις. Έχεις φτιάξει τη βαλίτσα με όλα όσα θα χρειαστείς. Έχεις όμως σκεφτεί τη διατροφή σου για να έχεις πάντα ενέργεια, να προσλαμβάνεις όλα τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά αλλά και να προσέχεις τη γραμμή σου;

Τα δημητριακά ολικής άλεσης είναι σίγουρα η επιλογή που πρέπει να κάνεις! Και όχι μόνο επειδή, όπως είναι γνωστό, αποτελούν ένα θησαυρό για μια ισορροπημένη διατροφή. Οι επιστημονικές μελέτες δείχνουν ότι τα δημητριακά ολικής μπορούν να ωφελήσουν τον οργανισμό μας με πολλαπλούς τρόπους.

Συμβάλλουν στον έλεγχο του σωματικού βάρους

Η αυξημένη κατανάλωση δημητριακών ολικής άλεσης μειώνει τον κίνδυνο αύξησης του σωματικού βάρους / της παχυσαρκίας καθώς βελτιώνει την μεταβολική ομοιόσταση. Έρευνες έχουν δείξει ότι όσοι τρώνε πρωινό έχουν φυσιολογικό βάρος και είναι λιγότερο πιθανό να γίνουν υπέρβαροι κατά τη διάρκεια της ζωής τους. Αυτό συμβαίνει γιατί η κατανάλωση θρεπτικών συστατικών κατά το πρωϊνό μειώνει τα επίπεδα κορτιζόλης στο αίμα.

Προσφέρουν σημαντική ποσότητα ενέργειας

Το πρωινό τροφοδοτεί το σώμα και τον εγκέφαλο με «καύσιμα» μετά από πολλές ώρες νηστείας κατά τη διάρκεια της νύχτας. Τα δημητριακά ολικής άλεσης ανήκουν στην κατηγορία τροφίμων που προσφέρουν σημαντική ποσότητα ενέργειας.

Είναι πλούσια πηγή βιταμινών

Τα δημητριακά ολικής είναι πλούσια σε βιταμίνες, μέταλλα, φυτικές ίνες και πολλά άλλα θρεπτικά συστατικά. Ειδικότερα σε αποθέματα βιταμινών περιέχουν εκείνες του συμπλέγματος Β, φυλλικό οξύ και ω-3 λιπαρά οξέα, μέταλλα όπως μαγνήσιο, σίδηρο, φώσφορο και ψευδάργυρο και διάφορα αντιοξειδωτικά όπως βιταμίνη Ε, σελήνιο, χαλκό και φυτοοιστρογόνα.

Βοηθούν στον έλεγχο του στρες

Μελέτες έχουν δείξει ότι τα δημητριακά ολικής άλεσης σχετίζονται με την καλή διάθεση και τη χαλάρωση του κεντρικού νευρικού συστήματος. Το γεγονός αυτό αποδίδεται στο ότι με την κατανάλωσή τους παράγονται ουσίες που συμβάλλουν στην αύξηση των επιπέδων σεροτονίνης του οργανισμού –ένας νευροδιαβιβαστής υπεύθυνος για την καλή διάθεση και τον κορεσμό.

Αντίθετα, η διατήρηση ενός αυξημένου επιπέδου κορτιζόλης αίματος θα προωθήσει την αποθήκευση λίπους, ιδιαίτερα στην κοιλιακή περιοχή και θα αυξήσει την όρεξη. Άλλωστε, τα χρόνια αυξημένα επίπεδα κορτιζόλης συνδέονται άμεσα με αυξημένο κίνδυνο παχυσαρκίας και μερικές ιατρικές παθήσεις που σχετίζονται με το μεταβολικό σύνδρομο, όπως ο διαβήτης τύπου 2 και η στεφανιαία νόσος.

Πηγές

- The Benefits of Breakfast Cereal Consumption: A Systematic Review of the Evidence Base, Peter G. Williams, Advances in Nutrition

- Whole-Grain Cereal Bioactive Compounds and Their Health Benefits: A Review, Journal of Food Processing & Technology, February 2012, Adil Gani, Department of Food Science and Technology, University of Kashmir, India.

- Impact of breakfast on daily energy intake - an analysis of absolute versus relative breakfast calories, Volker Schusdziarra, nutritionj.biomedcentral.com, https://nutritionj.biomedcentral.com/articles/10.1186/1475-2891-10-5

- Why Breakfast Is the Most Important Meal of the Day, John L Ivy, easacademy.org, http://easacademy.org/trainer-resources/article/why-breakfast-is-the-most-important-meal-of-the-day-eas-academy

- Influences of Breakfast on Clock Gene Expression and Postprandial Glycemia in Healthy Individuals and Individuals With Diabetes: A Randomized Clinical Trial, Daniela Jakubowicz, Diabetes Care 2017 Nov; 40(11): 1573-1579.

- Role of cereal type and processing in whole grain in vivo protection from oxidative stress, PubMed, January 2011, Andrea Gianotti, University of Bologna, Department of Agricultural and Food Sciences DISTAL.

Neochorouda, 54500,
Thessaloniki | Greece
General Enquiries
info@tsakirisfamily.gr
Call us Today
+30 2310 787 545