fbpx
Παρασκευή, 05 Οκτωβρίου 2018 09:24

Γλουτένη: Πώς να την αποφύγεις

Είναι αρκετά σύνηθες το τελευταίο διάστημα να εκδηλώνεται από πολλούς ο προβληματισμός για το αν η γλουτένη πρέπει να βρίσκεται στη διατροφή μας, καθώς υπάρχουν ισχυρισμοί για το ότι είναι υπεύθυνη για το φούσκωμα στην κοιλιά ή και για την αύξηση βάρους.

Η γλουτένη είναι μια αποθηκευτική πρωτεΐνη που βρίσκεται στο σιτάρι και σε άλλα δημητριακά, όπως το κριθάρι, η σίκαλη και η βρώμη, καθώς και στην μπύρα, στο ψωμί, στα ζυμαρικά κ.ά.

Χρησιμοποιείται σε πολλά τρόφιμα ως πυκνωτικό και συνδετικό μέσο, αλλά και ως ενισχυτικό γεύσης, καθώς έχει την ικανότητα να προσδίδει ελαστικότητα στη ζύμη, βοηθώντας την να φουσκώσει και να κρατήσει το σχήμα της δίνοντας στο τελικό προϊόν μια αφράτη υφή.

Χρησιμοποιείται επίσης από μόνη της ως συμπλήρωμα πρωτεΐνης, ειδικά για τους ανθρώπους που δεν έχουν πρόσβαση σε άλλες πηγές πρωτεϊνών. Η πρωτεΐνη που περιέχει αποτελεί χρήσιμο υποκατάστατο κρέατος, ειδικά για όσους ακολουθούν χορτοφαγική ή και αυστηρά χορτοφαγική διατροφή. Οι απομιμήσεις κρέατος φτιάχνονται από συμπυκνωμένη γλουτένη.

Πότε ενοχλεί

Σε φυσιολογικές συνθήκες η γλουτένη διασπάται στο έντερο και δεν δημιουργεί κανένα απολύτως πρόβλημα. Όμως στην περίπτωση της κοιλιοκάκης, μιας κατάστασης όπου το σώμα εκδηλώνει ευαισθησία στην γλουτένη, η παρουσία της εμποδίζει τη σωστή πέψη και την απορρόφηση των θρεπτικών συστατικών στον οργανισμό.

Μια διατροφή χωρίς γλουτένη χρησιμοποιείται για την αντιμετώπιση της κοιλιοκάκης, καθώς η εν λόγω πρωτεΐνη δημιουργεί προβλήματα στον οργανισμό των ανθρώπων εκείνων.

Αξίζει να σημειωθεί ωστόσο ότι σε φυσιολογικές καταστάσεις δεν υπάρχει λόγος να αφαιρέσουμε αποκλειστικά τη γλουτένη από τη διατροφή μας νομίζοντας ότι έτσι θα μειωθεί το βάρος ή ότι τελικά είναι αυτή υπεύθυνη για το πρήξιμο στη κοιλιά. Το να αποκλείσουμε εξ' ολοκλήρου τη γλουτένη από τη καθημερινότητά μας μπορεί να φέρει αντίθετα αποτελέσματα. Και αυτό διότι αν δεν υπάρχει καθόλου αυτή η πρωτεΐνη στον οργανισμό μας, αδρανοποιείται το ένζυμο που είναι υπεύθυνο για τη διάσπασή της και σε περίπτωση επιστροφής σε αυτή, δεν θα έχει το συγκεκριμένο ένζυμο τη ικανότητα να λειτουργήσει όπως πρέπει.

Διατροφή χωρίς γλουτένη

Τα τελευταία χρόνια ξεκίνησαν να διατίθενται στην αγορά πλήθος προϊόντων χωρίς γλουτένη. Η Tsakiris Family θέλοντας να καλύψει κάθε ανάγκη, μέσα από την σειρά δημητριακών Le Petit Déjeuner προχώρησε στην παρασκευή προϊόντων χωρίς γλουτένη, διαθέτοντας στην αγορά τις ξεροψημένες νιφάδες καλαμποκιού Corn Flakes, τις Μπάρες Δημητριακών με Μαύρη Σοκολάτα και τις Μπάρες Δημητριακών με Κόκκινα Φρούτα.

Τα προϊόντα είναι πιστοποιημένα από την aCert και είναι κατάλληλα για άτομα που αντιμετωπίζουν το πρόβλημα της κοιλιοκάκης.

 

Πηγές

- Wiley Online Library, What is Glutten, Jessica R. Biesiekierski, http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/jgh.13703/abstract

- US National Library of Medicine - NIH, The Gluten-Free Diet: Safety and Nutritional Quality, Letizia Saturni, Gianna Ferretti, https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3257612/

- Orphanet Journal of Rare Diseases, Celiac disease, Wolfgang Holtmeier, Wolfgang F Caspary https://ojrd.biomedcentral.com/articles/10.1186/1750-1172-1-3

Neochorouda, 54500,
Thessaloniki | Greece
General Enquiries
info@tsakirisfamily.gr
Call us Today
+30 2310 787 545