fbpx
Πέμπτη, 15 Ιουνίου 2017 07:05

Βρώμη: Έχεις τουλάχιστον 10 λόγους για να την απολαμβάνεις καθημερινά

Η βρώμη θα μπορούσε να ονομαστεί και ο «βασιλιάς» των δημητριακών, καθώς είναι πλούσιο σε φυτικές ίνες, βιταμίνες του συμπλέγματος Β, μέταλλα και ιχνοστοιχεία, όπως μαγγάνιο, σελήνιο, φώσφορο, μαγνήσιο και ψευδάργυρο και αντιοξειδωτικά συστατικά, όπως βιταμίνη Ε, καροτενοειδή και πολυφαινόλες.

Το ιδιαίτερα υψηλής διατροφικής αξίας δημητριακό μπαίνει σε ολοένα και περισσότερα σπίτια, εμπλουτίζοντας το καθημερινό τραπέζι, ιδιαίτερα τις πρωϊνές ώρες. Τα τελευταία χρόνια πλήθος επιστημονικών ερευνών υποστηρίζει τις ευεργετικές της ιδιότητες στην υγεία και στην πρόληψη ασθενειών.

Επειδή λοιπόν η καλή μέρα από… το πρωϊνό φαίνεται, βρείτε παρακάτω 10 λόγους για τους οποίους θα πρέπει αύριο κιόλας να την εντάξετε στο διαιτολόγιό σας:


1. Βοηθά στη μείωση της χοληστερόλης: Λόγω των φυτικών ινών και των αντιοξειδωτικών που είναι ευεργετικά για την καρδιά, καθώς συμβάλλει στη μείωση της κακής χοληστερόλης.

2. Σταθεροποιεί το σάκχαρο στο αίμα και μειώνει τον κίνδυνο διαβήτη τύπου 2: Οι υψηλής περιεκτικότητας διαλυτές φυτικές ίνες και συγκεκριμένα η β- γλυκάνη που περιέχει, επιβραδύνει τη διαδικασία της πέψης, βοηθώντας στην καλύτερη και ομαλότερη ρύθμιση των επιπέδων γλυκόζης στο αίμα, μειώνοντας έτσι τον κίνδυνο εμφάνισης σακχαρώδη διαβήτη.

3. Ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα: Η βρώμη περιέχει μεταξύ άλλων σελήνιο και η βιταμίνη Ε, τα οποία ενισχύουν σημαντικά το ανοσοποιητικό σύστημα και το προστατεύουν από πιθανές βακτηριακές λοιμώξεις. Παράλληλα, ο ψευδάργυρος βοηθά στον μεταβολισμό, στην επούλωση πληγών και στην ανάπτυξη νέων κυττάρων.

4. Αποτελεί καλή πηγή πρωτεΐνης: Η βρώμη περιέχει τη μεγαλύτερη συγκέντρωση πρωτεϊνών σε σχέση με τα υπόλοιπα δημητριακά. Η πρωτεΐνη βοηθά στην κατασκευή, επισκευή και διατήρηση όλων των ιστών του σώματος, παρέχοντάς το την απαιτούμενη ενέργεια.

5. Βελτιώνει την πέψη: Αποτελεί τροφή-φάρμακο ευεργετικές για άτομα που πάσχουν από πετικά προβλήματα,όπως κολίτιδα ή γαστρίτιδα λόγω των πλούσιων φυτικών ινών που περιέχει. Επίσης, οι ίνες βοηθούν στη ρύθμιση των κινήσεων του εντέρου και ως εκ τούτου αποτρέπουν τη δυσκοιλιότητα.

6. Μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου: Τα πλούσια αντιοξειδωτικά και η βιταμίνη Ε που περιέχει προστατεύουν τον οργανισμό από τις βλαβερές ελεύθερες ρίζες, που μπορούν να προκαλέσουν καρκίνο.

7. Μειώνει τον κίνδυνο οστεοπόρωσης: Είναι ένα δημητριακό πλούσιο σε ασβέστιο, φώσφορο και μαγνήσιο, τα οποία βοηθούν τα κόκκαλα να παραμείνουν δυνατά, μειώνοντας αντίστοιχα τον κίνδυνο οστεοπόρωσης.

8. Μειώνει το στρες: Η βρώμη «χτυπάει» τριπλά το άγχος, χάρη στις βιταμίνες Β, στο μαγνήσιο και στις φυτικές ίνες, ζωτικής σημασίας και τα τρία για τη μείωση του στρες. Βοηθάει επίσης σε περιπτώσεις κατάθλιψης, αϋπνίας και κόπωσης.

9. Αποτελεί καλή πηγή ενέργειας: Η περιεκτικότητα της βρώμης σε υδατάνθρακες και σε άλλα θρεπτικά συστατικά όπως ο φώσφορος, η βιταμίνη Β, το μαγνήσιο και ο σίδηρος εκτοξεύουν την καθημερινή ενέργεια.

10. Βοηθά στον έλεγχο του βάρους: Η βρώμη είναι «φτωχή» σε θερμίδες, ενώ επιβραδύνει την πέψη και μας κάνει κάνει να αισθανόμαστε χορτάτοι για μεγάλα χρονικά διαστήματα μέσα στην ημέρα.

Χρησιμοποιήστε λοιπόν τη φαντασία σας και βρείτε γευστικούς συνδυασμούς που προάγουν και ενισχύουν την υγεία σας, κάθε στιγμή της ημέρας!


Πηγές

  • Health benefits of oat: current evidence and molecular mechanisms, Cristina Martínez-Villaluenga & Elena Peñas, sciencedirect.com, http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2214799317300073
  • Oats, more than just a whole grain: an introduction, Roger Clemens & B. Jan-Willem van Klinken, www.cambridge.org, https://www.cambridge.org/core/journals/british-journal-of-nutrition/article/oats-more-than-just-a-whole-grain-an-introduction/16E593B6FC52969FAF4E295BCE2C5109
  • Impact of whole grains on the gut microbiota: the next frontier for oats, Devin J. Rose, British Journal of Nutrition. http://digitalcommons.unl.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=1030&context=nutritionfacpub
  • Neochorouda, 54500,
    Thessaloniki | Greece
    General Enquiries
    info@tsakirisfamily.gr
    Call us Today
    +30 2310 787 545